Azt szerencsére egyre több hazai étterem vezetője fogadja el, hogy a hatékony Internetes kommunikáció jó ár/érték aránnyal rendelkezik, pontosan mérhető…stb, szóval rendkívül profitábilis terület.
Viszont van még egy hatalmas előnye, amit kevesebben mérnek fel, talán még Ön sem gondolkozott el ezen. Lehet, hogy egy kicsit messziről indulok el, de ez csak azért van, hogy jobban át lehessen látni a kérdést…kezdésnek egy meghökkentő kijelentés:
Egy online üzlethez (profithoz, szolgáltatáshoz, vendégcsalogatáshoz…stb), jóval nagyobb precízségre van szükség, mint a fizikai világban…
Most szinte hallom, ahogyan jó páran felszisszennek, hogy „ már megint miket beszél ez az ember, hiszen az étteremben történik minden, ami az éttermet előre viszi, ott esznek a vendégeink, ott költik a pénzüket, az Internet meg csak egy megfoghatatlan közeg! ”
És ez így igaz…viszont van egy dolog, ami már az Interneten kezdődik (nem, most nem a vendégbizalom kialakulására gondolok, bár tagadhatatlan az is igaz lenne).
Tudja, az Internetes kor hozott magával valamit, amiről már többször beszéltünk mi is. Méghozzá a MINŐSÉG felértékelődését. Ez annyi könyvben és beszélgetésben elhangzott már, hogy szinte a legnagyobb közhely lett a világon, de vizsgáljuk meg ezt a szót egy másik oldalról.
Ha az Ön éttermében elégedetlen lesz egy vendég, nyers volt a csirke vagy hideg volt a kávé (jó tudom, hogy ezek nem fordulhatnak elő, de tegyük fel, megeshet). Ezt elmeséli az ismerőseinek, esetleg beír a panaszkönybe, mindenesetre csak „néhány” potenciális vendég fogja hallani a rossz, sok esetben túlzó kritikát.
VISZONT…
Belegondolt már valaha, hogy mi fog történni akkor, ha ezt a panaszkodást olyan weboldalakon, blogokon teszi meg, amit sok ezren olvasnak az ÖN éttermének a célközönségéből? Segítek, ilyenkor dráma van, higgye el, egy ilyen eset miatt, kézzel fogható forintoktól fog elesni.
És most jöjjön, amit a bejegyzés elején ígértem! Tehát azt tisztáztuk, hogy fontos az Interneten keresztül is azt a minőséget szolgáltatni, amit a vendégek elvárnak…és most jön a csavar!
Az Ügyfeleimen keresztül, valamint egyéni éttermi weboldal auditálásokból azt figyeltem meg, hogy amelyik étteremvezető megszokja ezt az online feszített tempót, az ugyanezeket az elvárásokat akaratlanul is átülteti a fizikai világba, tehát maga a SZOLGÁLTATÁS IS FEJLŐDIK!!!
A tanulság? Szánjon rá egy pár órát, és vizsgálja meg az étterme Internetes jelenlétét a potenciális vendégei szemével. Minden szempontból megfelel a növekvő elvárásoknak?
Üdvözlettel:
Szóljon hozzá! Ha egyetért azért, ha meg nem, akkor ne hagyja szó nélkül…