Érdekes adatra bukkantam valamelyik nap a KSH weboldalán, mégpedig a magyar éttermek számának változásával kapcsolatban.
2002-től kezdve néztem az adatokat, és évről-évre egy stabil növekedési folyamat volt megfigyelhető, a szám 2008-ra elérte a 11600-as számot. Viszont ez tavaly megváltozott.
Azóta megfordult ez a tendencia, és ma, több mint 1000 étteremmel kevesebb van Magyarországon!
Persze ezek közül biztosan van olyan is, ami nem volt valami jó hely, és a csőd szinte megváltást jelentett mind a tulajdonosoknak, mind pedig a vendégeknek, de van ennek egy szomorúbb következménye is.
Több, jobb sorsra érdemes étterem is bezárta kapuit, veszélybe sodorva családok megélhetését.
Ezzel nem azt akarom mondani, hogy a helyzet más lett volna egy hatékony Internetes jelenléttel (amúgy sokat segített volna), de több remek étterem vezetősége nincs tisztában azokkal a területekkel, mint például a pozícionálás, a vendégszerzés, vagy akár a gerillamarketing.
Ezek nélkül az ismeretek nélkül nem lehet egy stabilan növekvő, sikeres éttermet felépíteni, azaz pontosítanom kell!
Sikereket lehet elérni, de az első komolyabb krízis összedönt mindent!
Látja, hogy ez hogyan kapcsolódik az Internetes hatékonysághoz? Ha az alapok nincsenek tudatosan felépítve, akkor valószínű, hogy a weben sincs ez másként. De ha másként is van? A vendéglátásban az Internet egy remek kiegészítő, de önmagában semmit sem ér!
Gondolja végig! Ha ezek a területek az Ön étterménél sincsenek rendben, akkor változtasson ezen a helyzeten! Higyje el, a fellendülés garantált.
Üdvözlettel: Bogschütz Dániel