Érdekes esetbe futottam bele a minap, ami sajnálatos, de nem egyedi az éttermi weboldalak világában. Azért írom meg az esetet nyilvánosan (természetesen név nélkül), hogy Ön is tanulhasson belőle.
Szinte kétségbeesett levelet kaptam egy soproni étterem vezetőjétől, a story a következő.
Az étterem közel egy éve fejlesztetett egy vadonatúj weboldalt, mindennel együtt 1.500.000 Ft-ért, ami még egy látványos weboldalért is nagy összegnek számít. Szerencsére a fejlesztő cég figyelt arra, hogy egy webanalitikai rendszert is kapcsoltak a weboldalhoz (a webanalitika segítségével tudhatja meg, hogy éttermi weboldala pontosan hogyan teljesít, és mennyi érdeklődőt „szállít” a vendéglátó egységnek).
Az étterem vezetősége folyamatosan figyelték az eredményeket, de legnagyobb sajnálatukra, az messze nem hozta az elvárt eredményeket. A felháborodás jogos, ennyi pénz elköltése után bárki elvárhatja, hogy a befektetett pénz megtérüljön. Mégis, mi lehetett a hiba?
A hiba okára már egy egyéni konzultáció során, közösen jöttünk rá. A fő probléma ebben az esetben is az volt, hogy a weboldal fejlesztésénél a látványtechnikák kihangsúlyozása volt a fő cél, ami tökéletesen teljesült is, de a hatékonyságra nem figyelt senki. A fejlesztő cégnek nem az Internetes hatékonyságnövelés az elsődleges feladata, a megrendelő étterem vezetősége meg nem volt tisztában (miért is lett volna) az online marketing szabályaival.
Ez egy különösen veszélyes szituáció, mert ha Ön nem méri az étterme weboldalának teljesítményét, akkor nem is fog rájönni az esetleges hibákra. Persze egy szakember e nélkül is fel tudja tárni a hatékonysági bakikat, de jó, ha Ön is tisztában van a teljesítési adatokkal. Ebben a konkrét esetben sem került volna felszínre ez a probléma, ha a vezetőség nem ennyire következetes.
Ha Ön még nem gondolt erre, ne csüggedjen, nem késő! Higgye el nekem, ez a ritkább eset, a nyakamat teszem rá, hogy sok hibás weboldal esetében a tulajdonosok nem is sejtik, hogy gond van.
Természetesen a fenti eset jól végződött, a hibákat javítottuk, és a weboldal már mérhető többletprofitot hozott 6 hónapon belül, ami szép teljesítmény!
Tényleg, amikor az Ön éttermi weboldalát fejlesztették, akkor mi volt a fő szempont? A szépségen kívül az is elérendő cél volt, hogy többletprofitot is hozzon Önnek?
Üdvözlettel: Bogschütz Dániel