Az Interneten böngészve, véletlenül akadtam a Fausto-s Étterem weboldalára, ami bebizonyította számomra, hogy ha egy étterem vezetősége odafigyel a hatékonyságra, akkor sikerre vihető egy webes felület a vendéglátás terén is.
A vendégek igényeinek kiszolgálása
Ami a weboldal ergonómiai kritériumokat illeti, ez a felület érthetően, sallangoktól mentesen tájékoztat, a látványelemek és a szövegezés aránya megmaradt az arany középúton. Azt nem tudom, hogy ez szándékos tervezés, vagy csak egy Isteni sugallat eredménye-e, mindenesetre viszonylag ritkán találkozom ennyire letisztult, és közérthető éttermi weboldallal.
A keresők felhasználása a sikerhez
Sokat foglalkoztam már a keresőoptimalizálással (és még sokat is fogok), de a Fausto weboldala az élő bizonyíték arra, hogy igenis egy fontos területről van szó. Szakmai szemmel nézve, rögtön világos, hogy a fejlesztésnél tudatosan figyeltek arra, hogy a weboldal a keresők szempontjából is értékes legyen (azaz, hogy a találati oldalak elején szerepeljen a felület), és a befektetett munka meg is hozta a gyümölcsét. Kíváncsiságból beírtam a Google keresőbe az „olasz étterem” kifejezést, és nem meglepő, hogy az első találtok egyikére tette be a kereső ezt a weboldalt.
Persze ebben az esetben is lehetne tovább finomítani a dolgokat, egy stratégiai felülvizsgálattal, és a linkkapcsolatok további építésével a hatékonyság csiszolható lenne, mindenesetre az átlag éttermi weboldalakhoz képest, kiemelkedő teljesítményt nyújt.
Gratulálok Fausto!