Létezik egy rendkívül egyszerű módszer arra, hogy egy-egy terület hatékonyságát Ön könnyen, és egyszerűen tudja növelni. A módszer szinte adja magát (talán Ön már alkalmazza is), de az ereje abban rejlik, hogy szinte minden területen alkalmazható, akár az Interneten, vagy akár a vendégkezelésben, tényleg bárhol.
Előre szólok, egy precízebb hozzáállás és egy kis idő kell hozzá, de az általa produkált eredmények tényleg fantasztikusak. Szóval…
A módszer 3 lépésből áll, úgymint újítás, tesztelés, és csiszolás!
Ugye milyen egyszerűen hangzik? Nos, a gyakorlatban ugyanilyen egyszerű, de ahhoz, hogy megértse, pontosan miről is van szó, had magyarázzam el a 3 lépést egy kicsit részletesebben. Tehát!
- Újítás!
Újítás alatt ebben az esetben a folyamat megújítását értem. A példa kedvéért vegyünk egy konkrét folyamatot, mondjuk a vendégek kezelését. Ha eddig, a vendégek leültetése után, a felszolgáló úgy ment oda a vendéghez, hogy „Jó estét, mit hozhatok Önöknek inni?” (mondjuk remélem, hogy nem így szokták leültetni a vendégeket), akkor egy hónapon keresztül az a mondat legyen a belépő, hogy „Jó estét kívánok, jártak már nálunk korábban?”!
Azt csak zárójelben jegyzem meg, hogy egy ilyen indítás már csak azért is jó, mert a választól függetlenül, rögtön utána elindulhat az értékesítés, például így: „Akkor had ajánljam a figyelmébe, a kifejezetten a(z) régi/új vendégeink számára kidolgozott…”
…és ezután jön a második lépés, az eredmények mérése!
- Tesztelés!
Ehhez kell egy kis időráfordítás, de higgye el nekem, megéri! Mérjen MINDENT, ami csak fontos a hatékonyság szempontjából. Ez bármi lehet, mérheti az új/régi vendégek számát és arányát, a vendégek hány %-a választotta azt az ételt, amit a felszolgáló ajánlott…stb.
Ha minden olyan adat a rendelkezésére áll, ami Önnek fontos, akkor nincs más teendő, mint az eredmények alapján optimálisra csiszolni a folyamatot.
- Csiszolás!
Azaz, az esetleges hibajavítás! Ezzel a módszerrel egyszerűen képtelenség mellélőni, ha Ön odafigyel a vendégeire (és ezt megköveteli a kollégáktól is), akkor ezeket a lépéseket alkalmazva, a hatékonyság növekedni fog.
Van azonban valami, ami gyakran elijeszti az éttermek vezetőit a módszer alkalmazásától. Sajnos a módszer segítségével a folyamatok csak akkor tökéletesíthetők, ha folyamatosan alkalmazza a lépéseket. Mint egy körforgás…egészen addig, ameddig a legoptimálisabb módszer nincs meg.
Elhiszem, hogy Önnek kevés az ideje, és őszintén szólva nem akar pepecselni ilyen dolgokkal! Megértem, tényleg! De nézze egy másik szemszögből a kérdést…gondoljon bele, hogy ha Ön az összes fontosabb folyamatot (például eladás, vagy marketing) eszerint optimalizálja, akkor az mennyi többletprofitot eredményezne? Mennyi plusz időt érne meg, ha ezzel a módszerrel 10%-al több bevételt érne el? És ha 20-al? Vagy 50-el?
Kezdje el…Érdemes!
Tipp: Természetesen azzal kezdje, hogy felméri a jelenlegi folyamatok eredményeit! Kell egy viszonyítási alap.
Üdvözlettel: Bogschütz Dániel