Naptár

november 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30

Gasztro-Blog

Kötetlen írások és véleménycserék étteremvezetőknek arról, hogy miként lehet az Internet adta üzleti lehetőségeket kihasználni ma, Magyarországon. A vendéglátás marketing rejtelmei, online marketing tippek, tanácsok kifejezetten a vendéglátós szakmára szabva.

Blogértesítő

Ne maradjon le semmiről! Ha feliratkozik a WebCommGasztro blogértesítőjére, akkor e-mailben értesítem Önt, ha új bejegyzés kerül fel a blogra.

----------

Részletek és feliratkozás:
WebCommGasztro Értesítő

Ingyenes Oktatási Anyagok


.......Tippek/Trükkök
.......
.......Szakcikkeim
..............
.......Videók
.......................
.......Komplett hatékonyság!

Éttermi online marketing, étterem marketing, vendéglátás marketing

Gasztro-Blog

A WebCommGasztro ötletblogja vendéglátós vezetőknek

2009.11.10. 15:13 Bogschütz Dániel

3 egyszerű lépés a BIZTOS hatékonyságnöveléshez!

Címkék: hatékonyságnövelés éttermi online marketing vendéglátás marketing étterem marketing

 

 

Létezik egy rendkívül egyszerű módszer arra, hogy egy-egy terület hatékonyságát Ön könnyen, és egyszerűen tudja növelni. A módszer szinte adja magát (talán Ön már alkalmazza is), de az ereje abban rejlik, hogy szinte minden területen alkalmazható, akár az Interneten, vagy akár a vendégkezelésben, tényleg bárhol.

 

Előre szólok, egy precízebb hozzáállás és egy kis idő kell hozzá, de az általa produkált eredmények tényleg fantasztikusak. Szóval…

A módszer 3 lépésből áll, úgymint újítás, tesztelés, és csiszolás!

Ugye milyen egyszerűen hangzik? Nos, a gyakorlatban ugyanilyen egyszerű, de ahhoz, hogy megértse, pontosan miről is van szó, had magyarázzam el a 3 lépést egy kicsit részletesebben. Tehát!

  1. Újítás!

Újítás alatt ebben az esetben a folyamat megújítását értem. A példa kedvéért vegyünk egy konkrét folyamatot, mondjuk a vendégek kezelését. Ha eddig, a vendégek leültetése után, a felszolgáló úgy ment oda a vendéghez, hogy „Jó estét, mit hozhatok Önöknek inni?” (mondjuk remélem, hogy nem így szokták leültetni a vendégeket), akkor egy hónapon keresztül az a mondat legyen a belépő, hogy „Jó estét kívánok, jártak már nálunk korábban?”!

Azt csak zárójelben jegyzem meg, hogy egy ilyen indítás már csak azért is jó, mert a választól függetlenül, rögtön utána elindulhat az értékesítés, például így: „Akkor had ajánljam a figyelmébe, a kifejezetten a(z) régi/új vendégeink számára kidolgozott…”

…és ezután jön a második lépés, az eredmények mérése!

 

  1. Tesztelés!

Ehhez kell egy kis időráfordítás, de higgye el nekem, megéri! Mérjen MINDENT, ami csak fontos a hatékonyság szempontjából. Ez bármi lehet, mérheti az új/régi vendégek számát és arányát, a vendégek hány %-a választotta azt az ételt, amit a felszolgáló ajánlott…stb.

Ha minden olyan adat a rendelkezésére áll, ami Önnek fontos, akkor nincs más teendő, mint az eredmények alapján optimálisra csiszolni a folyamatot.

 

  1. Csiszolás!

Azaz, az esetleges hibajavítás! Ezzel a módszerrel egyszerűen képtelenség mellélőni, ha Ön odafigyel a vendégeire (és ezt megköveteli a kollégáktól is), akkor ezeket a lépéseket alkalmazva, a hatékonyság növekedni fog.

Van azonban valami, ami gyakran elijeszti az éttermek vezetőit a módszer alkalmazásától. Sajnos a módszer segítségével a folyamatok csak akkor tökéletesíthetők, ha folyamatosan alkalmazza a lépéseket. Mint egy körforgás…egészen addig, ameddig a legoptimálisabb módszer nincs meg.

Elhiszem, hogy Önnek kevés az ideje, és őszintén szólva nem akar pepecselni ilyen dolgokkal! Megértem, tényleg! De nézze egy másik szemszögből a kérdést…gondoljon bele, hogy ha Ön az összes fontosabb folyamatot (például eladás, vagy marketing) eszerint optimalizálja, akkor az mennyi többletprofitot eredményezne? Mennyi plusz időt érne meg, ha ezzel a módszerrel 10%-al több bevételt érne el? És ha 20-al? Vagy 50-el?

 

Kezdje el…Érdemes!

Tipp: Természetesen azzal kezdje, hogy felméri a jelenlegi folyamatok eredményeit! Kell egy viszonyítási alap.

Üdvözlettel: Bogschütz Dániel

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://webcommgasztro.blog.hu/api/trackback/id/tr231515567

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása