.
Itt az év vége, és remélhetőleg már Ön is rendelkezik egy tervvel, hogy miként fogja becsalogatni és visszacsábítani a vendégeit a jövő évben. Ha jól tervez, akkor jövőre a holtidőszakok kevésbé fogják megterhelni az étterem költségvetését, mint stratégia nélkül, de mégis…ezekben a hónapokban még így sem lesz folyamatos úszás, így ön választhat majd.
Vagy stresszel és próbálja valahogyan „átvészelni” ezeket az időszakokat, vagy választhatja azt a taktikát is, amit egy ügyfelem Péter, aki a holtszezont is arra használja fel, hogy növelje versenyelőnyét a konkurenciával szemben. De mit is csinál pontosan?
Egy rendkívül egyszerű dolgot. Egyrészt ezekben a hónapokban kreatív és személyre szabott ajánlatokkal csökkenti a kiesést, másrészt kihasználja a kevesebb munkát, és tanul, valamint fejleszt. Persze tanulás alatt nem szakanyagok bemagolását értem, hanem:
- pénzügyi könyveket olvas
- marketing tréningeken vesz rész
- oktatási anyagokat rendel
- konzultál
- blogokat olvas…stb.
Ezzel gondoskodik arról, hogy folyamatosan fejlessze magát, és olyan marketing ötleteket találjon ki, amiken én is meglepődök, és csak csiszolni kell őket a legjobb eredményekhez. A tudás hatalom…régi igazság ez, ami mára a közhelyek sorába süllyedt, de ma is létezik, csak egy kicsit átalakult. Inkább azt mondanám, hogy a tudás versenyelőny, siker, és többletprofit!
Igen, ha Ön most arra gondol, hogy ez idő, pénz és energia, akkor azt kell mondanom, hogy igaza van! DE…
- Éppen emiatt a pályatársai ma még viszonylag kevesen lépnek ebben az irányban, így a vendéglátásban ma még lehet „nagyot alkotni”
- Per pillanat lehet, hogy időbe, energiába és pénzbe kerül Önnek, de hosszú távon mindháromból a többszörösét fogja hozni, mint amit Ön befektet!
Péter az önképzésen kívül, csinál a holtidőszakokban még valamit, mégpedig fejleszt. Nem új ételeket, nem új menüsort…magát a szolgáltatást fejleszti. Folyamatosan azon gondolkozik, hogy mivel tudná még jobban szolgálni a vendégeit, hogy tényleges élményt jelentsen egy látogatás az éttermében. Ön szokott gondolkodni hasonlókon?
Péter új a szakmában. Szakácsként dolgozott az elmúlt 10 évben, ez az első saját étterme. És a gazdasági válság pont azután robbant ki, hogy megnyitott. Már akkor sem volt kétségem afelől, ami végül meg is történt. Mára Péter az adósságai egy részét visszafizette, és a bevétel kiegyensúlyozottan növekszik.
Válság ide, válság oda, igenis lehet sikeres esetekkel találkozni, csak tenni kell érte. Folyamatosan, és nem keveset. De ha Ön ezeket a tényeket elfogadja és csinálja is, akkor a jövő holtidőszakai már nem is fognak olyan stresszforrást jelenteni, mint eddig.
Ja! Ha már a holt szezonoknál tartunk…Ön mit fog csinálni az év elején? Péter már pontosan tudja…
Üdvözlettel: Bogschütz Dániel