.
Még tavaly tettem ki a WebCommGasztro.hu-ra egy szavazást, ahol azt kérdeztem a résztvevőktől, hogy melyik a fontosabb a számukra, az új vendégek megszerzése, vagy a régiek megtartása. Bár nem sokkal, de az új vendégek megszerzése nyert, amin egy kicsit elcsodálkoztam. Ugyanis az ésszerűség nem ezt mondaná…hogy miért?
Az egyik legnagyobb érvem az ár. Akármilyen stratégia alapján kezeli is a vendégeit, biztos vagyok abban, hogy egy új érdeklődő (pláne egy új vendég) megszerzésére sokkal többet kell költenie, mint arra, hogy újra elcsábítsa a meglévő vendégkörét. Engedje meg, hogy egy kicsit kifejtsem…
Szerezhet Ön új érdeklődőket viszonylag olcsón (például keresőmarketinggel), vagy viszonylag drágán (például tömegmédiumok: rádió, magazinok…stb), de egy új érdeklődőre költenie kell. Ez lehet néhány száz forint, akár néhány ezer, de zsebbe kell nyúlni, ez van. Az más kérdés, hogy megéri akár többet is költeni erre, mert egy marketing szemléletű vezető pontosan tudja, hogy megéri. Hogy miért?
Mert ha már egyszer valaki ellátogat az éttermébe, utána már fillérekből tud kommunikálni vele, és keveset kell költenie arra, hogy újra elcsábítsa!
Ez azért van így, mert a vendégkapcsolatnak ebben a stádiumában már nem kell a tömegmédiát használnia, a fő irányt a direkt marketing eszközök fogják megszabni, és ezek az eszközök nem drágák. Egy e-mailt el lehet küldeni 1.5 Ft-ért, egy DM levél is
A magyar étteremvezetők többsége még mindig nem gyűjt adatokat a vendégeiről, még mindig nem rendelkeznek egy olyan adatbázissal, amit be lehetne vetni marketing célokra. Higgye el, ez nem csak az én mániám, egyszerűen így lehet hatékonyan dolgozni, és hosszú távon is megtölteni az étterem kasszáját.
Egy ütőképes adatbázis kiépítése annyira fontos, hogy ha mindössze csak egy tanácsomat fogadja meg (azért remélem, hogy nem csak egyet), akkor remélem ez lesz az. Önnek van bevethető adatbázisa az érdeklődőiről, és a vendégeiről?
Üdvözlettel: Bogschütz Dániel
Szóljon hozzá a bejegyzéshez, írja meg a tapasztalatait. Ha egyetért azért, ha tiltakozna, akkor meg azért…