Naptár

november 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30

Gasztro-Blog

Kötetlen írások és véleménycserék étteremvezetőknek arról, hogy miként lehet az Internet adta üzleti lehetőségeket kihasználni ma, Magyarországon. A vendéglátás marketing rejtelmei, online marketing tippek, tanácsok kifejezetten a vendéglátós szakmára szabva.

Blogértesítő

Ne maradjon le semmiről! Ha feliratkozik a WebCommGasztro blogértesítőjére, akkor e-mailben értesítem Önt, ha új bejegyzés kerül fel a blogra.

----------

Részletek és feliratkozás:
WebCommGasztro Értesítő

Ingyenes Oktatási Anyagok


.......Tippek/Trükkök
.......
.......Szakcikkeim
..............
.......Videók
.......................
.......Komplett hatékonyság!

Éttermi online marketing, étterem marketing, vendéglátás marketing

Gasztro-Blog

A WebCommGasztro ötletblogja vendéglátós vezetőknek

2010.01.20. 09:07 Bogschütz Dániel

A vendéglátó szektor egyik téveszméje

Címkék: éttermi online marketing vendéglátás marketing étterem marketing vendégkezelés

 .

Még tavaly tettem ki a WebCommGasztro.hu-ra egy szavazást, ahol azt kérdeztem a résztvevőktől, hogy melyik a fontosabb a számukra, az új vendégek megszerzése, vagy a régiek megtartása. Bár nem sokkal, de az új vendégek megszerzése nyert, amin egy kicsit elcsodálkoztam. Ugyanis az ésszerűség nem ezt mondaná…hogy miért?

Az egyik legnagyobb érvem az ár. Akármilyen stratégia alapján kezeli is a vendégeit, biztos vagyok abban, hogy egy új érdeklődő (pláne egy új vendég) megszerzésére sokkal többet kell költenie, mint arra, hogy újra elcsábítsa a meglévő vendégkörét. Engedje meg, hogy egy kicsit kifejtsem…

Szerezhet Ön új érdeklődőket viszonylag olcsón (például keresőmarketinggel), vagy viszonylag drágán (például tömegmédiumok: rádió, magazinok…stb), de egy új érdeklődőre költenie kell. Ez lehet néhány száz forint, akár néhány ezer, de zsebbe kell nyúlni, ez van. Az más kérdés, hogy megéri akár többet is költeni erre, mert egy marketing szemléletű vezető pontosan tudja, hogy megéri. Hogy miért?

 

Mert ha már egyszer valaki ellátogat az éttermébe, utána már fillérekből tud kommunikálni vele, és keveset kell költenie arra, hogy újra elcsábítsa!

 

Ez azért van így, mert a vendégkapcsolatnak ebben a stádiumában már nem kell a tömegmédiát használnia, a fő irányt a direkt marketing eszközök fogják megszabni, és ezek az eszközök nem drágák. Egy e-mailt el lehet küldeni 1.5 Ft-ért, egy DM levél is 100 Ft körül van, ráadásul a személyre szabott marketing jobban is teljesít. Remélem, hogy már Ön is érti, hogy miért csodálkoztam el a szavazási eredmények láttán? Ön szerint miért van ez így? Én csak egy dologra tudok gondolni, amit sajnos nap, mint nap tapasztalok is, vagyis:

A magyar étteremvezetők többsége még mindig nem gyűjt adatokat a vendégeiről, még mindig nem rendelkeznek egy olyan adatbázissal, amit be lehetne vetni marketing célokra. Higgye el, ez nem csak az én mániám, egyszerűen így lehet hatékonyan dolgozni, és hosszú távon is megtölteni az étterem kasszáját.

Egy ütőképes adatbázis kiépítése annyira fontos, hogy ha mindössze csak egy tanácsomat fogadja meg (azért remélem, hogy nem csak egyet), akkor remélem ez lesz az. Önnek van bevethető adatbázisa az érdeklődőiről, és a vendégeiről?

 

Üdvözlettel: Bogschütz Dániel

 

Szóljon hozzá a bejegyzéshez, írja meg a tapasztalatait. Ha egyetért azért, ha tiltakozna, akkor meg azért…

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://webcommgasztro.blog.hu/api/trackback/id/tr491686827

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása