Sokszor beszéltem már ilyen-olyan fórumon a kreativitás fontosságáról, arról, hogy ma már elengedhetetlen a figyelem felkeltéséhez. Sok pályatársa úgy kezeli ezt, mintha valami megfoghatatlan titokról lenne szó, gyakran faggatnak, hogy áruljam el a kreativitás titkát. Nos, itt az idő, hogy eleget tegyek a felkérésnek, bár ha Ön egy nagy titok felfedését várja, akkor már előre szólok, hogy csalódni fog. Hogy miért?
Egyszerűen azért, mert nincs semmiféle titok. Az tény, hogy ma már az átlagos kommunikáció semmit sem ér, az érdeklődők és a vendégek egy átlagos marketinget észre sem vesznek. És ezt veheti akár szó szerint is, ha Ön olyan módszerekkel népszerűsíti az éttermét, mint mindenki más, akkor ne számítson kiugró eredményekre. És a legnagyobb trükk az egészben, hogy nem kell feltétlenül mást csinálnia, mint a többiek, a lényeg az, hogy máshogyan csinálja. Engedje meg, hogy mondjak egy példát:
Tavaly év végén, már alig vártam a karácsonyi üdvözlőlap-cunamit, egy ilyen túlzsúfolt időszakban lehet lemérni, hogy ki, mennyi energiát fektet abba, hogy tényleg meglepje a vendégeit.
Kaptam is a lapokat szép számmal (mindegyik a szokásos Boldog Karácsonyt, Sikerekben Gazdag Új Évet Kívánunk), ami persze jól esett, hiszen ezek az éttermek gondoltak rám, DE!
Egyetlen igazán kreatív megoldással találkoztam, csak sajnos az nem a vendéglátó szektorból érkezett. Nagy fájdalmamra. Ugyanis…
A képeslap a Shrek-ből ismert Mézi (tudja, a mézeskalács figura) köré épült, a borítón volt egy grafika róla, valamint a szokásos szöveg, viszont a meglepetés a kihajtás után ért. A képeslap belső oldalain ott volt a gyömbéres-mézes keksz receptje, Mézié, amit azóta ki is próbáltam. Érti már, hogy mire gondolok?
Csak egy apróság, de amikor 20 darab karácsonyi képeslapot tartottam a kezemben, szinte kiemelkedett a többi közül, ráadásul a cég is jobban berögzült a fejembe, mint a többi. Milyen kár, hogy ez a cég nem egy étterem volt! Pedig gondoljon bele. Az Ön vendégei mit szóltak volna, ha a ház specialitásának receptjét találták volna a karácsonyi üdvözlőlapon? Szerintem örültek volna neki, ráadásul marketing szempontból is többre megy egy ilyen megoldással, mintha beáll a sorba, és úgy kommunikál, mint mindenki más a piacon.
Tipp: Ez a konkrét példa alkalmazható más eseményekkel kapcsolatban is (Húsvét: „A tökéletes csülöktál receptje”, vagy az étterem szülinapján is bevethető), de figyelem! Mint minden kreatív ötlet, ez is csak egyszer vethető be.
Üdvözlettel: Bogschütz Dániel
Szóljon hozzá a bejegyzéshez, írja meg a tapasztalatait. Ha egyetért azért, ha tiltakozna, akkor meg azért…