Naptár

november 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30

Gasztro-Blog

Kötetlen írások és véleménycserék étteremvezetőknek arról, hogy miként lehet az Internet adta üzleti lehetőségeket kihasználni ma, Magyarországon. A vendéglátás marketing rejtelmei, online marketing tippek, tanácsok kifejezetten a vendéglátós szakmára szabva.

Blogértesítő

Ne maradjon le semmiről! Ha feliratkozik a WebCommGasztro blogértesítőjére, akkor e-mailben értesítem Önt, ha új bejegyzés kerül fel a blogra.

----------

Részletek és feliratkozás:
WebCommGasztro Értesítő

Ingyenes Oktatási Anyagok


.......Tippek/Trükkök
.......
.......Szakcikkeim
..............
.......Videók
.......................
.......Komplett hatékonyság!

Éttermi online marketing, étterem marketing, vendéglátás marketing

Gasztro-Blog

A WebCommGasztro ötletblogja vendéglátós vezetőknek

2010.02.10. 07:40 Bogschütz Dániel

Lehet, hogy Ön is feleslegesen levelezik a vendégeivel?

Címkék: e mail marketing éttermi online marketing vendéglátás marketing étterem marketing

 

Miért érdemes külön rendszert használnia, marketing levelei kiküldésére? És miért alkalmatlan erre a célra egy sima levelező rendszer, például egy Outlook? Ha egy mondattal kéne válaszolnom: Egyszerűen azért, mert ha nem speciális programmal küldi ki a leveleit (hírlevél, promóció), akkor az egészet kidobhatja az ablakon, sokat nem fog számítani.

Ha viszont Ön nem éri be egy egymondatos válasszal, akkor érdemes tovább olvasnia, mai bejegyzésem Önnek szól!

 

Csapjunk is a közepébe. Szóval…miért nem szabad sima levelező szoftvert (Outlook, Gmail, Freemail…stb.) használnia, ha kommunikál az érdeklődőkkel, pláne a vendégeivel? Mert függetlenül attól, hogy hírlevelet küld ki, vagy eDM-et, netán közvélemény kutatást, semmilyen adata nem lesz arról, hogy az olvasói hogyan reagáltak az üzenetre. Ha sima levelező szoftvert használ, akkor nem fogja tudni, hogy

 

-          pontosan hány címzett kapta meg a levelét?

-          akik nem kapták meg, miért nem?

-          hányan nyitották meg a levelét?

-          hányan kattintottak át az étterem weboldalára?

-          hányan iratkoztak/iratkoznának le?

 

És a mérés csak az egyik különbség. Mert ugye ott van még az is, hogy egy e-mail marketing (hírlevél küldő) szoftverrel, Önnek sokkal könnyebb tesztelni egy-egy kiküldés előtt, ráadásul az étterem adatbázisa is folyamatosan kezelt, és naprakész marad. Extraként említhetném, hogy a mai modern rendszerek levélsablonokat is tartalmaznak, könnyű a használatuk, és segítenek abban is, hogy Ön személyre szabott infókat és ajánlatokat tudjon küldeni a vendégeinek, tehát még a lojalitásukat is növelheti velük.

 

Persze, egy e-mail marketing rendszer pénzbe kerül, kiküldeni Freemail-el egy körlevelet, meg nem. De akkora a különbség, hogy nem is kellene gondolkoznia, hogy melyiket válassza. Ma már egy profi rendszer sem kerül sokba (1-2 Ft levelenként), így havi pár ezer forint befektetés elég a használathoz, akkor miért is nem vág bele? 

 

Ha megfogadja a tanácsomat, már magyar rendszereket is ajánlhatok (biztosíthatom, hogy egyik cégben sincs érdekeltségemJ). Én a MailMastert (http://www.marketingszoftverek.hu/mailmaster) használom, de a WebGalamb (http://www.webgalamb.hu/) is tökéletesen megfelel a célnak. Sok sikert hozzá, majd írja meg a tapasztalatait!

 

Üdvözlettel: Bogschütz Dániel

 

Szóljon hozzá a bejegyzéshez, írja meg a véleményét, tapasztalatait. Ha egyetért azért, ha tiltakozna, akkor meg azért…

 

 

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://webcommgasztro.blog.hu/api/trackback/id/tr941744659

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

KissPéter 2010.02.10. 17:08:47

Én a webgalambot használom, tökéletes, és nem kell levelenként fizetni, bár saját tárhely sokszor korlátozva van levélszám tekintetében.
A freemail teljes mértékig bukó, azt bármilyen üzleti megfontolásra használni tilos, és égő.
Egy valamire azért jó. Oda dőlhetnek a kéretlen levelek, tehát hírlevelekre és regisztrációkra tökéletesen megfelel.
süti beállítások módosítása