Szokásos történet, lehet, hogy Önnek is ismerős. A Párom a minap izgatottan hozta haza az egyik közkedvelt női magazin legfrissebb számát, és lelkesen mesélte, hogy ebben a számban 4 oldalas kuponfüzet található, ami egy budapesti bevásárlóközpont üzleteiben váltható be. „Még szerencsénk is van, úgyis vennem kell egy csizmát!” – mondta.
Marketingesként már előre fogtam a fejem, mert pontosan tudtam, hogy mire is megy ki ez az egész, és végül igazam is lett...két nap múlva, megrakott csomagtartóval mentünk haza (mellesleg csizmát nem vettünk).
Ismerős? Talán igen…de hogy jön ez ide, mi köze az Ön étterméhez, illetve annak bevételeihez? Nagyon is sok!
Ugyanis a kuponokat vendéglátásban is egy hihetetlen jó marketing eszköznek tartom, ami sok helyzetben bevethető. Ön próbálta már? Engedje meg, hogy leírjak két példát a kuponok használatához, hátha ezek ötletet adnak egy következő kampányához.
Példa 1. Vendégek visszacsábítása
Egyik vidéki ügyfelünkkel az étteremben használtuk ezt a marketing eszközt, az volt a célunk, hogy a vendégeket újra becsábítsuk az étterembe. A kampány jól sikerült, pedig csak némi nyomdaköltségbe, és egy plusz mondatba került: „Látom, hogy ízlett a desszertünk, látogassanak el hozzánk a jövő héten, ezekkel a kuponokkal minden desszertünk fél áron lesz kapható!”
Egy másik esetben hasonló trükköt alkalmaztunk, csak rátettünk még egy lapáttal. A vendégek akkor kapták meg a kuponokat, ha kitöltöttek egy 4-5 kérdéses értékelőlapot az étteremről. Ezzel a fenti cél elérése mellett, még értékes adatokat is gyűjtöttünk…két legyet egy csapásra!
Példa 2. Új vendégek „becsábítása”:
Budapesten az egyik ügyfelünk étterme környékén már vagy két éve nagy építkezés folyt, egy kisebb irodaházat húztak fel (ezt az időszakot is kihasználtuk, egyedi, olcsó ebédet biztosítottunk az építkezésen dolgozó munkásoknak, mindig jól jön egy kis többletprofit). Miután az irodaház megnyílt, nyomattunk kuponokat, ami a házban dolgozóknak 20 % kedvezményt biztosított, az amúgy sem drága, 3 fogásos menüből. Ebben az esetben még az is lendített az eredményen, hogy egy munkahelyen ritkán ebédelnek egyedül a dolgozók, így olyan vendégeket is szereztünk, akikhez a kupon el sem jutott, csak „az egyik kolléganő a kupon miatt ki akarta próbálni az éttermet, így eljöttünk vele.”
Figyelem! Azért a kuponokat is lehet rosszul használni, ami még árthat is az étterme hírnevének, így legyen óvatos. Hogy mire gondolok:
- Papírminőség! A pontos pszichológiai okát nem tudom, de működik. Az emberek jobban vigyáznak a drágának látszó dolgokra. Ez itt is érvényes: minél jobb a kiszórandó anyag minősége, annál jobban vigyáznak rá, tehát sokan már emiatt sem dobják el. A lényeg, hogy érdemes egy kicsivel többet költeni a minőségre.
- Folyamatosan ne! Ha a vendégei egy hónapon belül már a negyedik féle akciós kuponnal találkoznak, abból könnyen öngól lehet.
- Egyedi akciók! Ezzel a kuponnal Ön 10 % kedvezményre jogosult! Ez ma már nem csábító, próbáljon egyedibb akciókat kidolgozni, ma fontosabb, hogy kiemelkedjen a tömegből, mint eddig bármikor.
Üdvözlettel: Bogschütz Dániel
Szóljon hozzá a bejegyzéshez, írja meg a véleményét, tapasztalatait. Ha egyetért azért, ha tiltakozna, akkor meg azért…