Érdekes szavazásra bukkantam a Vendéglátás Online-on, ami talán Önnek is tanulságos lehet.
Több szempontból is izgalmas ez a kérdés, mivel egyrészt a pályatársai (esetleges konkurensei) véleményét is tükrözi, másrészt a vendégek véleménye is kiderül egy fontos területen.
A kérdés a következő: „Az Ön cégének életében milyen fontos az internet?”
Per pillanatban a választási lehetőségek és az eredmények a következők:
- A vendégek nagy része használja: 38%
- Már web2.0 alkalmazásaink is vannak: 7%
- Most ismerkedünk vele: 36%
- Nekünk nem fontos: 19%
Értelmezés:
Azt ugyan nem írták, hogy eddig hány vendéglátós vezető szavazott, így az arányszámok csalhatnak, mindenesetre érdemes megállni itt egy pillanatra.
1. Az első válasz a vendégek internetes aktivitását mutatja. Bár a saját kutatásainkban ennél sokkal magasabb számot mutattak a vendégek internet felhasználásáról, most ebből induljunk ki. A vendon.hu szavazása szerint a vendégek majdnem 40 %-a használja az Internetet, így már „hivatalosan” is érdemes számolni ezzel a területtel…
3. Nagyon jó hír! Ez a szám sokat nőtt az elmúlt egy évben, ami azt jelenti, hogy a vendéglátós vezetők is ébredeznek a csipkerózsika álomból, és már sok pályatársa felismerte, hogy az Internet kikerülhetetlen, vagy egyre inkább azzá válik. (ezt az is alátámasztja, hogy 2 éve az internet penetráció 34 % volt, ma már ez a szám 52 %.)
4. 19 %! Ezek szerint még sokan nem élnek az internetes tudatos vendégszerzéssel, de legalább a megkérdezettek több mint 80 %-a számol ezzel a területtel is. Véleményem szerint ez a szám még így is túl magas (ami struccpolitikára utal), kevés olyan célközönséget tudok elképzelni, akik nem használják az Internetet arra, hogy utánanézzenek a hazai éttermeknek. Persze ha egy étterem kifejezetten nyugdíjasokat, vagy olyan célközönséget céloz meg, ahol az Internet használata elhanyagolható, akkor valóban reális ez a szám, de ezek speciális esetek. A gyakorlat azt mutatja, hogy egyes éttermi vezetők nincsenek tisztában azzal, hogy a vendégeik aktívak-e online, vagy sem.
Összegzés:
Ez az egy kérdés, és a négy válasz hihetetlenül pontosan megmutatja a magyar vendéglátós szakma ellentmondásait az Internettel kapcsolatban. Egyre többen használják vagy ismerkednek vele, viszont tudatos módszereket még kevesen alkalmaznak. Jó páran még ma is a homokba dugják a fejüket, mintha ez a kérdés nem is létezne, holott a vendégek szerint igenis létezik. És ha szerintük létezik, akkor ezt igenis ki kell használni, az Internetet igenis alkalmazni kell a vendégszerzésben és a bevételek növelésében. Ön hogyan gondolkozik erről? Ön szerint fontos? Netán web2.0-ás technikákat is használnak? A vendégei milyen arányban használják az Internetet?
Üdvözlettel: Bogschütz Dániel
Szóljon hozzá a bejegyzéshez, írja meg a véleményét, tapasztalatait. Ha egyetért azért, ha tiltakozna, akkor meg azért…