Naptár

november 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30

Gasztro-Blog

Kötetlen írások és véleménycserék étteremvezetőknek arról, hogy miként lehet az Internet adta üzleti lehetőségeket kihasználni ma, Magyarországon. A vendéglátás marketing rejtelmei, online marketing tippek, tanácsok kifejezetten a vendéglátós szakmára szabva.

Blogértesítő

Ne maradjon le semmiről! Ha feliratkozik a WebCommGasztro blogértesítőjére, akkor e-mailben értesítem Önt, ha új bejegyzés kerül fel a blogra.

----------

Részletek és feliratkozás:
WebCommGasztro Értesítő

Ingyenes Oktatási Anyagok


.......Tippek/Trükkök
.......
.......Szakcikkeim
..............
.......Videók
.......................
.......Komplett hatékonyság!

Éttermi online marketing, étterem marketing, vendéglátás marketing

Gasztro-Blog

A WebCommGasztro ötletblogja vendéglátós vezetőknek

2010.04.07. 09:27 Bogschütz Dániel

Miért nem érdemes áprilisban új érdeklődőkre költenie?

Címkék: éttermi online marketing vendéglátás marketing étterem marketing vendégszerzés

Gábor barátomról már meséltem Önnek itt a Gasztro-Blogon, Ő egy fiatal vendéglátós, akit nem érdekel a marketing, minden érvem lepereg róla még akkor is, amikor a vendéglője nehéz helyzetben van. A minap csüggedten hívott fel, hogy a folytonos unszolásomra belefogott egy hetes kampányba (új érdeklődőket szeretett volna elcsábítani), de kudarc lett a vége… „Látod, mondtam neked, hogy a marketing nem ér semmit, 350.000 Ft-ot dobtam ki az ablakon, eredmények nélkül!”

 

Persze már a részletek előtt tudtam, hogy mi volt a probléma. Csak egy apró figyelmetlenség volt, mégis összedöntötte az egész kampányt. Azért írom le az esetet Önnek, hogy ne essen bele abba a csapdába, amibe Gábor belesétált.

 

 

Azt a legtöbb éttermi vezető tudja, hogy az év elején, és a nyári uborkaszezonban nehéz új érdeklődőket szerezni. Az év elején az emberek kiköltekeztek, nem szívesen áldoznak „fölösleges” kiadásokra, a nyáron meg sokan szabadságon vannak, ami szintén megnehezíti a helyzetet (kivéve a szabadtéri vendéglátó egységek esetében). Amikor azonban eljön a tavasz, sokan újult erővel kezdenek kommunikálni az érdeklődőkkel. Talán Ön is tudja, hogy nem vagyok híve az időszakos marketingnek, de ettől most vonatkoztassunk el, most nem ez a lényeg. A tavasz egy jó időszak egy-egy kampányra… kivéve az idei évet! Hogy miért?

 

A válasz nagyon egyszerű, azért, mert idén vannak a választások. A különféle politikai erők ebben az időszakban elárasztják a médiát a hirdetéseikkel, mindenki a politikára figyel. Egy ilyen időszakban akkora a reklámzaj (azaz rengeteg a hirdetés), hogy iszonyatosan nehéz felhívni az emberek figyelmét bármi másra. Ez az a csapda, amibe Gábor barátom is beleesett, ugyanis ebben az időszakban a reklámok szinte láthatatlanak maradnak. Persze vannak kivételek, de személy szerint én nem kockáztatnék.

 

Természetesen ez CSAK az új érdeklődők elcsábítására vonatkozik, hiszen ott a tömegmédiát használja az ember, egy arctalan tömeghez próbál szólni a hirdető. Más a helyzet a már meglévő vendégkörrel, hiszen ott a kommunikáció személyre szabott, jó esetben a bizalom is megvan, tehát a marketing is eredményesebb lesz. Gondolom Ön is fogékonyabb egy ismerős cég reklámjára, mintha valaki ismeretlenül próbálja felvenni a kapcsolatot Önnel. Ez mindenkinél így van, pláne ebben az időszakban.

 

Azt tudom tanácsolni Önnek, hogy amíg nem csendesedik le a választás okozta hangzavar, addig NE költsön új érdeklődőkre. Drága lesz, és nem lesz a legeredményesebb. Ehelyett koncentráljon az étterem adatbázisára, és a vendégeinek találjon ki személyre szabott akciókat! Nagyságrendekkel olcsóbb, és hatékonyabb ebben az időszakban. Önnek mi a véleménye?

 

 

Üdvözlettel: Bogschütz Dániel vezető tanácsadó és tréner

 

 

Ui.: Újabb funkciókat aktiváltunk a www.webcommgasztro.hu oldalon, mától elérhetőek az ingyenes tanulmányaink, valamint az ingyenes e-mailes Alaptanfolyamunk! Látogasson el hozzánk, érdemes!

 

 

Szóljon hozzá a bejegyzéshez, írja meg a véleményét, tapasztalatait. Ha egyetért azért, ha tiltakozna, akkor meg azért…

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://webcommgasztro.blog.hu/api/trackback/id/tr331900899

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása