Előre szólok, a mai egy személyesebb bejegyzés lesz, de tanulságos, azt megígérhetem. Az elmúlt napokban volt szerencsém összehasonlítani a honi, és a külföldi vendéglátás egy morzsáját, és hatalmas élményben volt részem!
Ismét megtapasztaltam, hogy miért hiszek annyira a vendéglátásban, főleg a hazai vendéglátásban. Hogy a háttérben húzódó kemény munka mennyire frappáns és elegáns ötleteket szülhet. Ma nem (csak) éttermekről fogok mesélni, de az igazi vendéglátós szemlélet a lényeg, amit Ön is sikeresen alkalmazhat az étteremben. Szóval, a történet a következő…
Cégen belül az idei év elég hajtósra sikeredett (szerencsére!). Fejlesztettünk új termékeket és szolgáltatásokat, kidolgoztunk egy új weboldalt, elindítottuk a kivitelező üzletágat, aztán még ott volt a Kreatív Konyha Fórum, valamint az Ügyfeleink munkái. Lényeg a lényeg, lezártunk egy elég dolgos időszakot, és mivel az év további része is eseménydús lesz, szétszéledtünk egy pár napra, hogy mindenki feltöltődjön egy kicsit.
A Párom és én, elautóztunk a nyugati határhoz, 2 éjszakát töltöttünk egy hazai kis falu egyik vendégházában, majd átmentünk az osztrák oldalra ugyanennyi időre, egy wellness szállodába. A szállodák neve a történet szempontjából nem lényeges. Hatalmas volt a kontraszt a két hely között, hiszen mind stílusukban, mind a lényegüket tekintve különböztek, de a maga műfajában mindkettő nagyon jó volt. Volt azonban egy dolog, ami mindkét helyen megfigyelhető volt. Mégpedig:
A tulajdonosok/vezetők/kollégák tényleg elgondolkoztak azon, hogy mivel lehetne kedveskedni a vendégeknek, nem csupán azokat a sztenderd eszközöket használták, mint sokan mások. Majd Ön is láthatja, hogy aprócska figyelmességekről van szó, amik legtöbbször nem is kerülnek pénzbe, viszont összességében ezek kötik az adott vendéglátó egységhez a vendégeket. Hogy mire gondolok?
Például a hazai kis falu vendégházában:
- Amikor megérkeztünk (pénteken) baromi meleg volt, de az előre behajtott spalettáknak köszönhetően a ház kellemesen hűvös maradt…
- A verandán volt egy külön rácsozott rész, ahová a cipőket kényelmesen le lehetett tenni…
- A háztól nem messze sütögető terület volt kialakítva, ha grillezni, vagy bográcsozni támadt volna kedvünk (és persze minden szükséges kellék oda volt készítve)…
- … és a makulátlanul tiszta házban egy kis tábla várt minket a következő felirattal: „XY szobaasszony. Az Ön szobáját – melyben jó pihenést kívánok – én takarítottam.”
Vagy elmesélhetném azt is, hogy az osztrák szálloda éttermében a reggeli mellé, minden asztalra oda volt készítve egy félbehajtott A4-es sima lap, ami egy kvázi füzetként tájékoztatott az aznapi éttermi menüről, a várható időjárásról, az aktuális környékbeli programokról, a lényegesebb aznapi TV műsorokról, és olvashattunk pár tippet arról is, hogy miként vészeljük át a 36 fokos hőséget!
Figyelmesség… az igények felülmúlása… ezek ragadják meg a vendégeket egy életre! És Ön is láthatja, hogy nem csupán pénz kérdése. Az Ön által vezetett étteremben milyen hasonló ötleteket lehetne alkalmazni?
Üdvözlettel: Bogschütz Dániel vezető tanácsadó és tréner
Szóljon hozzá! Ha egyetért azért, ha meg nem, akkor ne hagyja szó nélkül…