Naptár

november 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30

Gasztro-Blog

Kötetlen írások és véleménycserék étteremvezetőknek arról, hogy miként lehet az Internet adta üzleti lehetőségeket kihasználni ma, Magyarországon. A vendéglátás marketing rejtelmei, online marketing tippek, tanácsok kifejezetten a vendéglátós szakmára szabva.

Blogértesítő

Ne maradjon le semmiről! Ha feliratkozik a WebCommGasztro blogértesítőjére, akkor e-mailben értesítem Önt, ha új bejegyzés kerül fel a blogra.

----------

Részletek és feliratkozás:
WebCommGasztro Értesítő

Ingyenes Oktatási Anyagok


.......Tippek/Trükkök
.......
.......Szakcikkeim
..............
.......Videók
.......................
.......Komplett hatékonyság!

Éttermi online marketing, étterem marketing, vendéglátás marketing

Gasztro-Blog

A WebCommGasztro ötletblogja vendéglátós vezetőknek

2010.08.04. 07:21 Bogschütz Dániel

Kutyátlanok kíméljenek, avagy mindig vannak piaci rések...

Címkék: éttermi online marketing vendéglátás marketing étterem marketing tudatos vendégszerzés

Ma megint visszatérünk egy kicsit a tudatos vendégszerzés egyik alappilléréhez, a pozicionáláshoz. Lehet, hogy most legyint, hogy ezt már nem újdonság, de úgy gondolom érdemes ma is velünk tartania Önnek is, hiszen nem tudhatja, hogy mi indítja be a fejében az ötletgyárat. Érdemes egy kérdést (pláne ha ilyen fontos) több oldalról is megvizsgálni. Ígérem, rövid leszek…

 

A múlt héten az egyik napilapban olvastam egy érdekes cikket. Röviden arról szólt, hogy egyes külföldi vendéglátók kizárólag kutyabarát vendégekre specializálódtak, és ebben a szellemben alakították ki az egység szolgáltatásait. Ebből persze dögre keresik magukat, nem is csoda. Egy családi kutya megnyitja a pénztárcákat, a gazdák szeretik elkényeztetni a kedvenceiket. A cikkből kiderült, hogy a magyar vendéglátó szektorban más a helyzet, pedig tényleg van benne pénz, csak meg kell találni! Lássuk…

 

 

Szokás szerint körbenéztem a témában egy kicsit az Interneten, és egy közösségi médiumon megkérdeztem a kutyás ismerőseimet, hiszen olyan fogyasztók, akik érdekeltek a kérdésben. Nem lepett meg, amikor arra az eredményre jutottam, hogy a hazai éttermi piacon ez egy szűz terület, ahol még sok bevétel lehet szétszórva. Érdekes, hogy még senkinek sem jutott eszébe, hogy erre specializálódjon. Persze sok olyan éttermet ismerek (az én Családom is kutyás), ahová be lehet vinni a kedvenceket, van pár olyan is, ahol kérés nélkül vizet is hoztak neki. Viszont olyan éttermet nem ismerek, ahol kifejezetten a kutyabarátokat célozták meg, a szolgáltatást is az igényeikhez igazítva.

 

Természetesen a legszebb az egészben az, hogy az ismerőseim közül közel százan jeleztek vissza a kérdésben, és szinte kivétel nélkül mindenkinek az volt a válasza, hogy szívesen fizetne többet egy olyan étteremben, ahol a kedvence is jól érzi magát, és nincsenek rosszalló pillantások…

 

 

Persze egy ilyen pozícionáláshoz rengeteg kérdést kell átgondolni, sokszor meg sem valósítható. Viszont ha egy étterem nehéz helyzetben van, akkor megéri eljátszadozni a gondolattal. Ezzel persze nem azt akarom mondani, hogy holnap kezdje el átalakítani az éttermet kutyabaráttá, a lényeg, hogy hiába a globalizáció, hiába érhető el már minden, még mindig vannak olyan piaci rések (és lesznek is), ahová be lehet törni, ahol sikereket lehet elérni. Most is azt tudom mondani, hogy bár több kreativitást, és több munkát igényel, de még mindig könnyebb egy jól pozícionált éttermet sikerre vinni, mint üzemeltetni egy olyan helyet, amiből van még vagy 10 a városban. Önnek mi a véleménye?

 

 

 

Üdvözlettel: Bogschütz Dániel vezető tanácsadó és tréner

 

Szóljon hozzá! Ha egyetért azért, ha meg nem, akkor ne hagyja szó nélkül…

 

 

Ui.: A jövő héten kicsit kiengedjük a gőzt, és pihenünk egy pár napot. Emiatt nem lesz új bejegyzés, de augusztus 18.-án jövünk vissza!

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://webcommgasztro.blog.hu/api/trackback/id/tr332197462

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása