Amikor hirtelen beugrik a „nagy ötlet”, a munkatársaim csak csendben sóhajtanak, mert pontosan tudják, hogy a cégnek mennyi pénzébe fog kerülni az akció. Én azonban nem engedek, mert ilyen esetekben a hazai vendéglátósok jól szoktak járni, ez a perverzióm. Most viszont talán túllőttem a célon, de ezt majd Ön eldönti. A sztori a következő…
Tegnap a belvárosban volt dolgom, és ahogyan álltam a dugóban, észrevettem, hogy az egyik hangulatos étterem ki van belezve, bezárták a boltot (sóhaj). Pedig még a konyhájuk sem volt rossz! Nem jó ez így…
Nem sokkal később, egy másik vendéglő előtt láttam a reklámot: 3 fogásos ebéd 990 Ft-ért! Meddig lehet még csökkenteni az árakat? És ekkor elborult az agyam. A hazai vendéglátósok valóban nehéz helyzetben vannak, minden szervezet bevallja, hogy segítségre lenne szükség, de mégsem változik semmi. És itt ért a felismerés, hogy mi sem csináljuk jól, hiába a jó szándék… de mit szúrtunk el?
Azt hittük, hogy ha felteszünk a weboldalra és a blogra egy csomó ingyenes oktatási anyagot, akkor az éttermek meg fogják azokból tanulni a tudatos vendégszerzés alapjait, ami sok esetben lenne megoldás. Ugyanakkor ott a kocsiban ülve, a dugó közepén rá kellett jönnöm, hogy a legtöbb esetben ez kevés, ugyanis magát a rendszert, a tudatos vendégszerzés egészét kevesen látják át, és enélkül csak részeredmények születnek. De hogyan tudnánk akkor hatékonyan segíteni? És egyszerre ezer gondolat futott át az agyamon…
Inkább segítsünk kevesebb étteremnek, de azt mélyebben, hatékonyabban? Jó ötlet, de az akár több milliós bevételkiesést jelentene a cégnek, valami más kell. És ekkor eszembe jutott a WebCommGasztro víziója, amiért annak idején elkezdtem az egészet: Hogy javítsunk a hazai vendéglátók helyzetén, és több bevételhez segítsük azokat az étteremvezetőket, akik készek rá…
Mire visszaértem az irodába, már a kieső bevétel sem érdekelt. Természetesen a munkatársaim szerint elment az eszem, de akkor már tudtam, hogy ez a megoldás. Bár nem kaphat belőle mindenki, azért 30-40 étteremnek meg fogja növelni a bevételeit. Miután elmeséltem az ötlet részleteit, és biztosítottam őket, hogy ez nem fogja negatívan befolyásolni a bónuszukat, a kollégák is az ötlet mellé álltak. Nincs is más hátra, mint kidolgozni az akciót, hogy minél előbb eljussanak az információk Önhöz is.
Jövő hét szerdán különösen fontos, hogy velünk tartson, ugyanis amire most készülünk, olyat még nem láttam a hazai gasztronómiai-tanácsadó piacon, szerintem ezzel Ön is egyet fog érteni! Ráadásul ingyen… lehet, hogy tényleg elment az eszem…
Üdvözlettel:
Bogschütz Dániel vezető tanácsadó és tréner