Szeretnék ma kielemezni egy hazai étteremi marketing akciót, amit személy szerint már izgatottan várok egy ideje. Nagy lehetőség van egy hasonló marketingfogásban, ezért érdemes nekünk is foglalkoznunk vele. Nézzük a konkrét ötletet, egy-két szakmai kiegészítéssel!
Adott egy műsor a Spektrum TV-n, a címe „Fald fel Amerikát!”. A lényege, hogy a műsorvezető a sorozat alatt végigjárja Amerika legnépszerűbb falatozóit, és minden epizód végén részt vesz egy vendéglátó egység evőversenyén. Ha teljesíti, felkerül a bajnokok falára. Mivel ezek a versenyek jól terjesztik a kinti éttermek hírnevét, kíváncsi voltam, hogy itthon mikor láthatunk majd hasonló kezdeményezést.
Persze evőversenyeket már itthon is láttam egy párat, de az első komolyabb akcióval nemrég találkoztam: A budapesti La cucina della Mamma étterem meghirdette a „Hősök eledele” elnevezésű evőversenyt. A feladat: 60 perc alatt megenni egy Óriás chillis makarónit, friss paradicsommal, tengeri herkentyűvel. Ez
Maga az ötlet jól van kivitelezve, igazi kihívás, ugyanakkor az ételválasztás is remek. A kampány szövege is jól van megírva, még azokra is gondolt az étterem, akik elbuknak a próbán: „Amennyiben nem sikerülne HŐSSÉ válnod, a számlát humánus elbírálással készítjük. A vezetőség.”. Összességében dicséret illeti a della Mammát, itt a remek példa arra, hogy van egy jó termék (maga az evőverseny), amit el kellene adni. És ez az a pont, ahol ki lehetne egészíteni a kampányt. Egy ilyen ötletet jóval nagyobb sikerre lehetne vinni, mégpedig sokkal intenzívebb marketinggel. Hogy mire gondolok?
Figyelem! Előre szólok, hogy nem vagyok tisztában az adott kampány hátterével, nem tudom, hogy milyen marketing eszközökkel népszerűsítik, ráadásul még az evőversenyen sem indultam, így lehet, hogy olyan ötleteket is le fogok írni, amikre az étterem is gondolt. Éppen ezért, ez nem kritika, inkább csak a kampány továbbgondolása. Szóval…
Ezzel a kampánnyal az étterem házhoz szállítós étlapján találkoztam. Mivel felkeltette az érdeklődésemet, kicsit körbeszaglásztam, hogy hol hirdetik még, de igazából más csatornán nem találkoztam ezzel a kezdeményezéssel. Rögtön el is játszottam a gondolattal, hogy mivel lehetne még a szóróanyagon kívül hírverést csapni. Lássunk három példát:
- PR: Ez például egy olyan téma, ami érdekelheti a sajtó munkatársait. Megfelelő tálalásban simán megállná a helyét mind az Interneten, mind a nyomtatott magazinokban, de akár a TV-ben is (például a kereskedelmi tévék reggeli beszélgetős műsorai). Azt gondolom nem kell ecsetelnem, hogy mennyit nőne az érdeklődés, ha megjelenne egy rövid riport a „Hősök eledeléről”, mondjuk a Fókusz című műsorban…
- Online játék/Szavazás: Interaktív lehetőség, ráadásul az érdeklődők szeretik: „Tippelje meg, hány Hőstanoncnak sikerült átmenni a záróvizsgán! Ha sikerrel tippel, meglepjük egy desszert-kuponnal:” A lehetőségek száma rengeteg, és ki lehet tenni a saját honlapon kívül más, olvasott portálokra is.
- Közösségi Média: Például a Facebook ideális terep arra, hogy egy étterem elindítson egy szájhagyomány hullámot, ráadásul költségek nélkül. Lehetne csinálni a versenyre egy saját oldalt, sztorikkal, élménybeszámolókkal, cikkekkel…stb. Magyarországon folyamatosan nő az érdeklődés a közösségi média iránt, a Facebook felhasználók száma is megközelítette (vagy már el is hagyta?) a 100.000 főt. Szerintem gerilla marketing kampányokhoz kötelező eszköz.
És még csak 3 marketing eszközről beszéltünk… egy kis kreativitással még tovább lehetne bővíteni a listát. A lényeg, hogy egy jó ötlet megérdemli, hogy egy alaposan megtervezett kampánystratégia alapján valósítsák meg, egy ilyen esetben is érdemes időt szakítani a tervezésre.
Üdvözlettel: Bogschütz Dániel vezető tanácsadó és tréner
Szóljon hozzá! Ha egyetért azért, ha meg nem, akkor ne hagyja szó nélkül…