Figyelem, egy kis dorgálás következik, így ha esetleg érzékeny a kritikára, ezt a bejegyzést ne olvassa el. A történet azzal indul, hogy meghívtak a hétfői Kreatív Ital Fórumra, amit a Vendéglátás Online szervezett. A nyitóelőadás a fogyasztóvédők tapasztalatiról szólt, ami már önmagában is megdöbbentett, de ezt még meg is fejelte egy vendégkritika, amit már nem hagyhatok szó nélkül. De haladjunk csak sorjában…
A fogyasztóvédelem adatai szerint (2009-es adat) a magyar vendéglátásban a kifogásolási arány 62-64% között volt, tehát az esetek többségében valamilyen hiányosságra derült fény. Ezek legtöbbje szűkmérés (ital), illetve a vendégek egyéb megkárosítása. Arról meg már nem is beszélve, hogy a minőségi és az etikai panaszokkal Dunát lehetne rekeszteni, de mivel ezek nem jogi esetek, így a bírság sem jár értük…pedig kellene, talán az segítene a jelenlegi állapoton. De ne álljunk meg itt…
Mivel a fogyasztóvédelem sok vendéglátós szerint túl van szabályozva, és túl kekec, ezért a fenti adaton felbuzdulva, kicsit körbeszimatoltam az Interneten, hogy a vendégek szemszögéből mik a visszajelzések. Hát nem sokkal jobb a helyzet, pláne ha azt vesszük, hogy a vendégek csak egy része veszi a fáradságot arra, hogy a tapasztalatait megossza az online érdeklődőkkel. Az egyik legszalonképesebb hozzászólás amit találtam, a következő volt:
„A felszolgálás kritikán aluli volt (még mi tettünk szívességet azzal, hogy ott vacsoráztunk), és a kaja is csak egy fokkal volt jobb az ehetetlennél.
Azon kívül, hogy a jövőben messziről elkerüljük a helyet, és hirdetjük úton-útfélen a velünk történteket, mélyen elgondolkodtat, hogy a mai nehéz gazdasági helyzetben hogyan viselkedhet így egy vendéglátós?”
Kedves Hölgyeim és Uraim! Amellett, hogy akinek nem inge, az ne vegye magára, és minden tiszteletem a valódi VENDÉGLÁTÓKÉ, itt az ideje észbe kapni! 2010-ben, még mindig a minőség fontosságáról van szó, pedig már régen nem itt kéne tartanunk. A megfelelő minőség csak a marketing előszobája, ha egy vendéglátós még ennek sem tud megfelelni, akkor fölöslegesen foglalkozik a marketinggel, a tudatos vendégszerzéssel, illetve a bevételek növelésével.
Persze az is elképesztő, hogy ezek a kritikán aluli helyek is megélnek valahogy a piacon (bár csak „foglalják a helyet” a normális éttermek elől), de nem sokáig! Az egyre tudatosabb fogyasztói magatartás szép lassan ássa ezeket a sírokat, de addig is. Itt az ideje kinőni a silány szolgáltatásból, a rövidtávú haszonszerzésből, és elkezdeni TÉNYLEGESEN vendégül látni!
A jövő nem a kóklereknek fog kedvezni, üzleti szempontból egyre biztosabb öngyilkosság ez a fajta szemléletmód.
Ha Ön és az étterme nem tartozik a fenti kategóriába, akkor elnézést a kirohanásomért (gondolom Önt is zavarja ez a fajta mentalitás), de itt az ideje megváltoztatni ezt a helyzetet. Aki meg nem bírja a korrekt versenyt, itt az ideje, hogy más pálya után nézzen. Önnek mi a véleménye?
Üdvözlettel: Bogschütz Dániel
Szóljon hozzá a bejegyzéshez, írja meg a tapasztalatait. Ha egyetért azért, ha tiltakozna, akkor meg azért…