Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Gasztro-Blog

Kötetlen írások és véleménycserék étteremvezetőknek arról, hogy miként lehet az Internet adta üzleti lehetőségeket kihasználni ma, Magyarországon. A vendéglátás marketing rejtelmei, online marketing tippek, tanácsok kifejezetten a vendéglátós szakmára szabva.

Blogértesítő

Ne maradjon le semmiről! Ha feliratkozik a WebCommGasztro blogértesítőjére, akkor e-mailben értesítem Önt, ha új bejegyzés kerül fel a blogra.

----------

Részletek és feliratkozás:
WebCommGasztro Értesítő

Ingyenes Oktatási Anyagok


.......Tippek/Trükkök
.......
.......Szakcikkeim
..............
.......Videók
.......................
.......Komplett hatékonyság!

Éttermi online marketing, étterem marketing, vendéglátás marketing

Gasztro-Blog

A WebCommGasztro ötletblogja vendéglátós vezetőknek

2010.01.27. 07:54 Bogschütz Dániel

Elkeserítő adatok a fogyasztóvédelemtől!

Címkék: éttermi online marketing vendéglátás marketing étterem marketing

Figyelem, egy kis dorgálás következik, így ha esetleg érzékeny a kritikára, ezt a bejegyzést ne olvassa el. A történet azzal indul, hogy meghívtak a hétfői Kreatív Ital Fórumra, amit a Vendéglátás Online szervezett. A nyitóelőadás a fogyasztóvédők tapasztalatiról szólt, ami már önmagában is megdöbbentett, de ezt még meg is fejelte egy vendégkritika, amit már nem hagyhatok szó nélkül. De haladjunk csak sorjában…

 

A fogyasztóvédelem adatai szerint (2009-es adat) a magyar vendéglátásban a kifogásolási arány 62-64% között volt, tehát az esetek többségében valamilyen hiányosságra derült fény. Ezek legtöbbje szűkmérés (ital), illetve a vendégek egyéb megkárosítása. Arról meg már nem is beszélve, hogy a minőségi és az etikai panaszokkal Dunát lehetne rekeszteni, de mivel ezek nem jogi esetek, így a bírság sem jár értük…pedig kellene, talán az segítene a jelenlegi állapoton. De ne álljunk meg itt…

Mivel a fogyasztóvédelem sok vendéglátós szerint túl van szabályozva, és túl kekec, ezért a fenti adaton felbuzdulva, kicsit körbeszimatoltam az Interneten, hogy a vendégek szemszögéből mik a visszajelzések. Hát nem sokkal jobb a helyzet, pláne ha azt vesszük, hogy a vendégek csak egy része veszi a fáradságot arra, hogy a tapasztalatait megossza az online érdeklődőkkel. Az egyik legszalonképesebb hozzászólás amit találtam, a következő volt:

 

„A felszolgálás kritikán aluli volt (még mi tettünk szívességet azzal, hogy ott vacsoráztunk), és a kaja is csak egy fokkal volt jobb az ehetetlennél.

Azon kívül, hogy a jövőben messziről elkerüljük a helyet, és hirdetjük úton-útfélen a velünk történteket, mélyen elgondolkodtat, hogy a mai nehéz gazdasági helyzetben hogyan viselkedhet így egy vendéglátós?”

 

Kedves Hölgyeim és Uraim! Amellett, hogy akinek nem inge, az ne vegye magára, és minden tiszteletem a valódi VENDÉGLÁTÓKÉ, itt az ideje észbe kapni! 2010-ben, még mindig a minőség fontosságáról van szó, pedig már régen nem itt kéne tartanunk. A megfelelő minőség csak a marketing előszobája, ha egy vendéglátós még ennek sem tud megfelelni, akkor fölöslegesen foglalkozik a marketinggel, a tudatos vendégszerzéssel, illetve a bevételek növelésével.

Persze az is elképesztő, hogy ezek a kritikán aluli helyek is megélnek valahogy a piacon (bár csak „foglalják a helyet” a normális éttermek elől), de nem sokáig! Az egyre tudatosabb fogyasztói magatartás szép lassan ássa ezeket a sírokat, de addig is. Itt az ideje kinőni a silány szolgáltatásból, a rövidtávú haszonszerzésből, és elkezdeni TÉNYLEGESEN vendégül látni!

A jövő nem a kóklereknek fog kedvezni, üzleti szempontból egyre biztosabb öngyilkosság ez a fajta szemléletmód.

Ha Ön és az étterme nem tartozik a fenti kategóriába, akkor elnézést a kirohanásomért (gondolom Önt is zavarja ez a fajta mentalitás), de itt az ideje megváltoztatni ezt a helyzetet. Aki meg nem bírja a korrekt versenyt, itt az ideje, hogy más pálya után nézzen. Önnek mi a véleménye?

 

Üdvözlettel: Bogschütz Dániel

Szóljon hozzá a bejegyzéshez, írja meg a tapasztalatait. Ha egyetért azért, ha tiltakozna, akkor meg azért…

 

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://webcommgasztro.blog.hu/api/trackback/id/tr681705690

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

HradszkiRobi · http://borvendegvaro.blogspot.com/ 2010.01.27. 17:36:42

Valóban minél nagyobb nyilvánosságot kellene teremteni mind a pozitív, mind a negatív tapasztalatoknak! Mind a fogyvéd, mind a vendég részéről. Előbbi, én úgy látom még mindig nem találta meg a nyilvánosság azon fokát, ami elvárható lenne. Az ellenőrző cégek Magyarországon csendben végzik a dolgukat és büntetnek. Pénztbehajtanak. Ha kérdezik őket, valamit nyilatkoznak, amúgy ilyen-olyan honlapjukon közzétesznek ezt-azt. A fogyasztóvédelem tájékoztasson, hiszen én mint vendég csak akkor profitálok a tevékenységéből, ha információkat kapok tőle. ennek kellene megtalálni a nagyobb fórumait! Vagy én lennék nagyon tájékozatlan? Mit gondolsz?
A média pedig jobban ráfeküdhetne a témára. Miért nincsenek pl. a nagyobb site-okon állandó rovatok erre? Mi újságírók annyi hülye cikket írunk, ennek legalább lenne értelme...
A másik oldal kicsit jobban mozgolódik. Az egyre több tudatos vendég részéről ott vannak a fórumok, gasztroblogok kommentelési lehetőségei, amivel egyre inkább élünk is.

Bogschütz Dániel · http://www.webcommgasztro.hu 2010.01.27. 17:44:26

Szia Robi!

Igazad van, a fogyasztóvédelem is tájékoztathatna bővebben és alaposabban is...
Bár az én tapasztalatom az, hogy a leginkább a vendégek tudják vinni a hírt, legyen az pozitív, vagy negatív.

Az is igaz, hogy a publicitás sem az igazi, de már tervezem erre is az orvosságot. Szeretnék életrehívni egy mozgalmat, aminek pont a vendéglátás megszűrése lesz a feladata, mind a vendéglátók, mind pedig a vendégek bevonásával.

Persze nem lesz könnyű dolgunk, de láttunk már csodát...pláne az Interneten...
Dani

sebizsu 2010.02.02. 08:29:26

Bogschütz Dániel: Sziasztok!
Az előbbi cikkben a fogyasztóvédelemmel, illetően a vendégekkel kapcsolatosan írtatok, melyet vegyes érzelmekkel olvastam.
Abban teljes mértékben egyetértünk, hogy sajnos nagyon sok olyan vendéglátós van, aki ezt a megnevezést nem érdemli meg, mert nem kiszolgál, hanem kiszolgáltatja a vendéget. Ezt mindannyian tudjuk, de sajna ezekhez a "kollégákhoz" mi kis halak vagyunk, és őket egészen biztosan nem büntetik meg. Én minden körülmények közepette igyekeztem mindenkinek megfelelni, maximálisat, vagy még talán annál is többet nyújtani a vendégnek, de még így is volt probléma. És ha jön a fogyasztóvédelem, addig keres-kutat amíg talál valamit. Nálam beszáradt a tinta a tollba a panaszkönyvnél. A régi paprika botránynál is minket senki nem kárpótolt se az elkobzott-hozzáteszem teljesen jó minőségű- ételízesítőért, pirospaprikáért, kiesett forgalomért, amiért ezeket az ételeket nem tudtuk elkészíteni. Ezekről a dolgokról miért nem esik szó? Csak a rosszakat, lehet hallani. A több száz vendég nem ír dicsérő szavakat, csak esetleg az az egy aki valamely okból (lehet, hogy valójában nem is megalapozott) reklamál.
A különböző hivatalok meg csak a büntetéseket ismerik, elismerés SOHA.
Nekem az előbb felsoroltak nem vették el a kedvemet, mert számomra egy szerelem ez a hivatás, de ettől még a tények azok tények.
További jó munkát kívánok nektek is, üdv: Zsu

Bogschütz Dániel · http://www.webcommgasztro.hu 2010.02.02. 09:04:13

@sebizsu: Kedves Zsu!

Örülök, hogy megosztottad velünk és az olvasókkal a véleményed, köszönöm az őszinteséged.

Természetesen a bejegyzéssel nem az volt a célom, hogy a becsületes vendéglátókat kritizáljam, éppen ellenkezőleg. Tényleg minden tiszteletem a Hozzád hasonló szakembereké, egy éttermet jól üzemeltetni dolgos, és sok energiát igénylő feladat. A bejegyzés azokhoz a vendéglátósokhoz szólt, akik aláássák a szakma becsületét, és csak a rövidtávú profitot keresik.

Ami a fogyasztóvédelmet illeti, biztos vagyok abban, hogy sok esetben történnek túlzások, ráadásul a vendégek között is adaknak szép számmal olyanok, akik minden ok nélkül kritizálnak. A lényeg, hogy tudod, hogy mindent megteszel a vendégeidért, biztos vagyok abban, hogy hosszú távon megtérülnek a fáradozásaid.

Én azért dolgozom, hogy a Hozzád hasonló vendéglátóknak segítsek érvényesülni, nevezz naívnak, de komolyan hiszek benne, hogy együtt egy magasabb szintre emelhetjük a magyar gasztronómiát. Sok sikert a munkádhoz!
Üdv: Dani
süti beállítások módosítása