Naptár

november 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30

Gasztro-Blog

Kötetlen írások és véleménycserék étteremvezetőknek arról, hogy miként lehet az Internet adta üzleti lehetőségeket kihasználni ma, Magyarországon. A vendéglátás marketing rejtelmei, online marketing tippek, tanácsok kifejezetten a vendéglátós szakmára szabva.

Blogértesítő

Ne maradjon le semmiről! Ha feliratkozik a WebCommGasztro blogértesítőjére, akkor e-mailben értesítem Önt, ha új bejegyzés kerül fel a blogra.

----------

Részletek és feliratkozás:
WebCommGasztro Értesítő

Ingyenes Oktatási Anyagok


.......Tippek/Trükkök
.......
.......Szakcikkeim
..............
.......Videók
.......................
.......Komplett hatékonyság!

Éttermi online marketing, étterem marketing, vendéglátás marketing

Gasztro-Blog

A WebCommGasztro ötletblogja vendéglátós vezetőknek

2009.12.02. 10:53 Bogschütz Dániel

Ön hogyan fogja megtölteni a kasszát 2010-ben?

Címkék: éttermi online marketing marketing tervezés 2010 vendéglátás marketing étterem marketing

Az év végeztével, sok pályatársa kezd izgatottan mocorogni a székében, ugyanis januártól új év jön, és ez újabb kihívást fog jelenteni, miszerint az étterem kasszáját az újévben is meg kell tölteni. Esetleg Önben is motoszkál ez a gondolat? Az egyik legbiztosabb megoldás, ha úgy vág neki az új évnek, hogy rendelkezik egy alaposan kidolgozott marketing tervvel. Mivel azonban a tervezés jóval bonyolultabbnak hangzik, mint amilyen valójában, engedje meg, hogy adjak pár tippet, amivel az egész pofonegyszerűvé válik, de az eredmények jönni fognak. Érdekli?

 

A kevesebb sokszor több

Elvileg egy marketing terv bonyolult, és mindenre kiterjedő. Talán emiatt van az, hogy a gyakorlatban kevés étterem tervez, vagy ha igen, akkor azt nem ültetik át a gyakorlatba. Én azt mondom, hogy ha Ön saját részre tervez, és szeretne egy olyan sorvezetőt, ami a mindennapi pörgésben is átlátható és betartható, akkor a marketing terv legyen minél egyszerűbb. Egyszerű, de válaszoljon az alábbi kérdésekre:

-          Mi az éves marketing elsődleges célja?

-          Ki (kik) a pontos célcsoport(ok)?

-          Mikor lenne célszerű az alapmarketingen kívül, nagyobb kampányokat tartani?

-          Milyen marketing eszközökkel lehet elérni a célközönséget?

-          Milyen marketing eszközök alkalmasak ezek közül a cél eléréséhez?

-          Milyen költségekkel lehet ezt elérni?

 

Események köré tervezni

Az előző bekezdésben említettem, hogy el kell gondolkoznia azon, hogy mikor fog marketingkampányokat tartani 2010-ben. Ha nincs hatékony ötlete, fogadjon meg egy tippet: Események köré tervezze meg az éves marketing aktivitást!

Hogy mi lehet ilyen esemény? Például lehet az étlap átalakítása, a szezonális akciók, céges rendezvények (ha az étterem profiljában szerepelnek a vállalati ügyfelek), gasztronómiai kiállítások, új célcsoport szegmensek, új marketing eszközök, de lehet ilyen esemény az is, ha leporolja az eddigi marketingjét, és egy teljesen új stratégiát választ. A lényeg, hogy legyen kézzel fogható apropója a kampánynak.

Példa: Minden évben rendeznek borfalukat, borfesztiválokat szerte az országban. Ha Ön egy környékbeli éttermet vezet, adhat a vendégek fogyasztásához borkupont, amit a fesztiválon válthatnak be az érdeklődők! Ha kidolgozta az akciót, akkor ezt kell hirdetnie.

Bónusz tipp: Közösségi Média

Az Internetes közösségi hálók népszerűsége már ma is gyorsabban növekszik, mint eddig bármikor, ha átvetítenénk a fizikai világba, akkor a Facebook, a világ 3. legnépesebb országa lenne…

Ez a hullám nem fog megállni a vendéglátó szektor kapuinál, így ha szeretne jövőre a konkurencia előtt járni, akkor kezdjen el megismerkedni a közösségi médiával, és alkalmazza azt tudatos marketing eszközként 2010-ben. Javaslat: Twitter, Facebook, Iwiw

 

Üdvözlettel: Bogschütz Dániel

.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://webcommgasztro.blog.hu/api/trackback/id/tr671568387

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása