.
Az év végeztével, sok pályatársa kezd izgatottan mocorogni a székében, ugyanis januártól új év jön, és ez újabb kihívást fog jelenteni, miszerint az étterem kasszáját az újévben is meg kell tölteni. Esetleg Önben is motoszkál ez a gondolat? Az egyik legbiztosabb megoldás, ha úgy vág neki az új évnek, hogy rendelkezik egy alaposan kidolgozott marketing tervvel. Mivel azonban a tervezés jóval bonyolultabbnak hangzik, mint amilyen valójában, engedje meg, hogy adjak pár tippet, amivel az egész pofonegyszerűvé válik, de az eredmények jönni fognak. Érdekli?
A kevesebb sokszor több
Elvileg egy marketing terv bonyolult, és mindenre kiterjedő. Talán emiatt van az, hogy a gyakorlatban kevés étterem tervez, vagy ha igen, akkor azt nem ültetik át a gyakorlatba. Én azt mondom, hogy ha Ön saját részre tervez, és szeretne egy olyan sorvezetőt, ami a mindennapi pörgésben is átlátható és betartható, akkor a marketing terv legyen minél egyszerűbb. Egyszerű, de válaszoljon az alábbi kérdésekre:
- Mi az éves marketing elsődleges célja?
- Ki (kik) a pontos célcsoport(ok)?
- Mikor lenne célszerű az alapmarketingen kívül, nagyobb kampányokat tartani?
- Milyen marketing eszközökkel lehet elérni a célközönséget?
- Milyen marketing eszközök alkalmasak ezek közül a cél eléréséhez?
- Milyen költségekkel lehet ezt elérni?
Események köré tervezni
Az előző bekezdésben említettem, hogy el kell gondolkoznia azon, hogy mikor fog marketingkampányokat tartani 2010-ben. Ha nincs hatékony ötlete, fogadjon meg egy tippet: Események köré tervezze meg az éves marketing aktivitást!
Hogy mi lehet ilyen esemény? Például lehet az étlap átalakítása, a szezonális akciók, céges rendezvények (ha az étterem profiljában szerepelnek a vállalati ügyfelek), gasztronómiai kiállítások, új célcsoport szegmensek, új marketing eszközök, de lehet ilyen esemény az is, ha leporolja az eddigi marketingjét, és egy teljesen új stratégiát választ. A lényeg, hogy legyen kézzel fogható apropója a kampánynak.
Példa: Minden évben rendeznek borfalukat, borfesztiválokat szerte az országban. Ha Ön egy környékbeli éttermet vezet, adhat a vendégek fogyasztásához borkupont, amit a fesztiválon válthatnak be az érdeklődők! Ha kidolgozta az akciót, akkor ezt kell hirdetnie.
Bónusz tipp: Közösségi Média
Az Internetes közösségi hálók népszerűsége már ma is gyorsabban növekszik, mint eddig bármikor, ha átvetítenénk a fizikai világba, akkor a Facebook, a világ 3. legnépesebb országa lenne…
Ez a hullám nem fog megállni a vendéglátó szektor kapuinál, így ha szeretne jövőre a konkurencia előtt járni, akkor kezdjen el megismerkedni a közösségi médiával, és alkalmazza azt tudatos marketing eszközként 2010-ben. Javaslat: Twitter, Facebook, Iwiw
Üdvözlettel: Bogschütz Dániel
.